1. Täiendkoolitusasutus
KeeleLabor OÜ

2. Õppekava
Eesti keel A2. Tasemeeksamiks ettevalmistav koolitus
Haridus- ja Teadusministeerium poolt kinnitatud 25.03.2025

3. Õppekavarühm ja õppekava koostamise alus
0231 Keeleõpe (Võõrkeeled)
Täienduskoolituse standard.
Algaja keelekasutaja. A2-taseme eesti keele oskus. Haridus-ja Teadusministeerium 2008.
Euroopa Keeleõppe raamdokument: õppimine, õpetamine, hindamine“, HTM, 2007,
sõsarväljanne HTM, 2023.

4. Koolituse maht
Koolituse kogumaht on 200 akadeemilist tundi, millest 120 või 150 tundi on auditoorne õppetöö
ja vastavalt 80 ja 50 tundi on iseseisev õppetöö.

KeeleLaboris A1-taseme koolituse edukalt lõpetanud õppijad jätkavad A2-taseme koolitusel,
mille maht on 120 tundi auditoorset ning 80 tundi iseseisvat õppetööd.
A1-taseme koolituse mitte KeeleLaboris ja/ või rohkem kui pool aastat tagasi läbinud õppijate
A2-taseme koolituse maht on 150 tundi auditoorset ning 50 tundi iseseisvat õppetööd.

5. Sihtgrupp
Eesti keelt valdavad kohalikud muukeelsed elanikud ja uusimmigrandid, kes on omandanud
algteadmised A1-tasemel ja soovivad täiendada eesti keele oskust igapäevaelus toimetulekuks
ning riiklikku eesti keele A2-taseme eksami sooritamiseks.

6. Õpingute alustamise tingimused
Õppija A1-taset tõendab koolituse lõpetamisel väljastatud tunnistus.
Vajadusel määratakse õppijate eesti keele oskuse tase kindlaks enne koolituse algust vestlusel
ja kirjaliku testi abil.

7. Eesmärk ja õpiväljundid
Kursuse lõpetanud õppija tuleb toime igapäevastes suhtlusolukordades, mis põhinevad otsesel ja
lihtsal infovahetusel tuttavatel teemadel ning mõistab lihtsaid informatiivse sisuga tekste ja
teadaandeid. Koolitus valmistab õppijat ette tasemeeksami sooritamiseks.
Koolituse lõpuks õppija:
• saab aru sageli kasutatavatest fraasidest ja sõnadest, mis seostuvad talle oluliste
valdkondadega (info enda ja pere kohta, sisseostud, elukoht, töö, õpingud jms);
• räägib lihtsate lausetega tuttavatel teemadel: elukoht, igapäevategevused,
perekond, kodu, töö, õpingud ja huvid jms;
• tuleb toime igapäevastes suhtlusolukordades teenindus- ja toitlustusasutustes;
• leiab infot lihtsamatest teabetekstidest nagu reklaam, teadaanne, infosilt ja kuulutus;
• koostab lühikesi kutseid, teateid ja kirju.

8. Õppe sisu

1. Enda ja teiste tutvustamine. Isikuandmed. Riik ja rahvus. Enda ja teiste esitlemine. Välimus ja
iseloom. Perekond, kodu ja töö. Haridus, elukutse, hobid ja huvid.
2. Igapäevaelu, kodu ja kodukoht. Eluase. Kodu lähiümbrus. Pere kodune elu. Majapidamine ja
kodu sisustus. Praegune ja endine elukoht. Külaliste kutsumine ja vastuvõtmine. Enda ja
lähedaste igapäevategevused.
3. Reisimine, transport, vaatamisväärsused. Sõiduvahendid. Teenuseinfo, tasumine, juhendid.
Info ühistranspordi sõiduplaani või reisi kohta. Sihtpunkti teatamine ja sõidupileti ostmine.
Tee juhatamine ja küsimine kaardi või plaani järgi. Puhkusreisid. Vaatamisväärsused. Hotellitoa
broneerimine. Postkaardi kirjutamine. Lühiteade töölt eemalviibimisest.
4. Keskkond, kohad loodus, ilm. Kodukoha kirjeldamine. Eesti kliima. Ilmateade. Hetkeilma
kirjeldamine. Maakaardilt infot leidmine. Eesti loomad, linnud ja taimed.
5. Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus. Huvid, hobid ja vaba aja veetmise eelistused.
Liikumisharrastused, muusikaline maitse ja lugemisharjumused. Info otsimine huvialade
kohta. Kultuuri- või meelelahutusasutused (lahtiolekuajad, piletihinnad jm).
Ürituse kirjeldamine (sünnipäev, kontsert). Kaaslase kutsumine kultuuriüritusele.
6. Söök ja jook. Toitumisharjumused. Söögi- ja joogikohtade asukohad, lahtiolekuajad
ja hinnaklassid. Teenuseinfo, tasumine, juhendid. Laua broneerimine restoranis. Menüü põhjal
söögi ja joogi tellimine. Retseptid.
7. Kultuur ja keeled, keelte õppimine. Info kultuurisündmuste kohta (toimumiskoht, -aeg,
piletihinnad ja esinejad). Teenuseinfo, tasumine, juhendid. Kultuurisündmuse kirjeldamine.
8. Enesetunne, tervis ja heaolu. Enda ja lähedaste enesetunde ja terviseseisundi kirjeldamine.
Arsti vastuvõtuajad, registreerimine. Kehaosad, haigused. Tervislikud eluviisid. Apteegist
käsimüügiravimite ostmine. Ravimiinfo. Kirjalik teade haigestumisest.
9. Elukutse, amet ja töö. Ametid ja töö. Lühikeste sõnumite ja teadete koostamine. Enda
elukutse, töökoha, tööpäeva ja -ülesannete kirjeldamine. Edasise tööga seotud plaanid.
10. Haridus. Hariduskäigu kirjeldamine. Täiendkoolitused. Teenuseinfo, tasumine, juhendid.
Edasiõppimise kavatsused. Info oma õpitulemuste kohta.
11. Teenindus. Postkontor, kohvik, pank, keemiline puhastus. Söögi- ja joogikohtade asukohad,
lahtiolekuajad, hinnaklass. Söögi ja joogi küsimine, tellimine, pakkumine.

9. Metoodika
Koolitusel arendatakse kõiki osaoskusi vastavalalt A2-taseme keeleoskuse kehtivatele Euroopa
Keeleõppe raamdokumendis määratletud nõuetele. Koolituse metoodiliseks aluseks on
kommunikatiivne ja leksikaalne keeleõpetus. Koolitusel kasutatakse valdavalt
aktiivõppemeetodeid, sh sugestiivseid, kineetilismälutehnilisi ja visualiseerimisvõtteid,
rütmkõnet. Õppijate kaasatust toetavad spetsiaalsed KeeleLabori poolt loodud visuaalid,
keeõppe- ja situatsioonipõhised rollimängud, mis aitavad ületada võõrkeele kõneleja
suhtlusbarjääri ja toime tulla igapäevaelu tüüpilistes situatsioonides. Häälestuda ning
loomingulist ja vaba õppekeskkonda aitavad luua Eesti luule ja muusika, sh spetsiaalselt
keeleõppeks viisistatud laulud.

10. Põhiõppematerjalide loend
Mall Pesti, Helve Ahi. E nagu Eesti. Eesti keele õpik algajatele. A1+A2+B1. Kiri-Mari. 2021.
Mall Pesti, Katrin Kaev. Keelepildid 1-12. Kiri-Mari. 2022.

11. Hindamine ja koolituse lõpetamise tingimused
Tunnistus väljastatakse õppijale juhul, kui ta on osa võtnud vähemalt 70% õppetööst, sooritanud
lõputesti positiivsele tulemusele.

Tõend väljastatakse õppija soovil, vastavalt osaletud tundide arvule juhul, kui õpingute
lõpetamise nõuded ei ole täidetud ja/või õppija on osa võtnud vähem kui 70% auditoorsest
õppetööst.

12. Õppekeskkond
Auditooriumis ehk füüsilises keskkonnas
Koolitusruumid on sisustatud kaasaegselt ja varustatud keeleõppeks vajaliku tehnika ja
esitlusvahenditega (arvuti, markertahvel, projektor, ekraan, heliseadmed ja internetiühendus).

13. Koolitaja kvalifikatsioon, õpi- ja töökogemus
Koolitajal on:
• eesti keele õpetamise kogemus ja erialane kõrgharidus;
• täiskasvanute koolitaja kutsetunnistus või koolituse läbimist tõendav tunnistus.
Koolitaja:
• järgib täiskasvanute koolitaja kutse-eetika koodeksit;
• osaleb regulaarselt KeeleLabori korraldatud metoodikaseminarides;
• kasutab oskuslikult IKT-vahendeid auditoorse õppetöö läbiviimiseks koolitusruumis.